Czemu dobrze jest outsoursować co-packing?

Oferty promocyjne są nieodłączną częścią każdego przedsiębiorstwa. Upominki dorzucane do produktów albo zestawy "2 w cenie 1" na stałe zagościły w ofertach producentów. Zamiast samemu organizować co-paking artykułów na potrzeby akcji marketingowych, warto go outsoursować. Jakie zyski odnosi wtedy zleceniodawca?
W najprostszych słowach co-paking to sporządzenie kompletów promocyjnych.

oapkowanie kosmetyczne
Autor: Benjamin Moore Sp. z o.o.
Źródło: http://benjaminmoore.pl/
Z kilku rozmaitych opakowań produktów szykuje się komplety, jakie trafiają później do sprzedaży. Proces ów nazywany jest konfekcjonowaniem. Wbrew pozorom co-paking nie jest najprostszym zadaniem, z tej przyczyny wytwórcy częstokroć stawiają na jego zlecanie jednostkom zewnętrznym. Dzięki przekazaniu procesu przepakowania firmie zewnętrznej, nie muszą w sposób aktywny brać udziału w całej akcji, a tylko w jej startowej fazie, czyli szczegółowych ustaleniach tyczących się zestawów promocyjnych i ewentualnie w zakupie komponentów (zobacz szczegóły). Całą resztą zajmuje się realizator, który odpowiedzialny jest za wyprodukowanie zestawów, ich kompletację zgodnie z obranymi założeniami, wydanie produktów, a nierzadko również za dystrybucję artykułów do odbiorców końcowych.

Które branże najczęściej korzystają z co-pakingu? Możemy pomóc sobie w odpowiedzi na to zapytanie, przemierzając półki w hipermarkecie i poszukując specjalnych kompletów promocyjnych. Największą ich ilość można znaleźć w gałęziach branży spożywczej jak też chemicznej. Znaczną część stanowią opakowania kosmetyczne. Zaraz za nimi znajduje się branża komputerowa oraz prasa (zamieszczanie uzupełnień do pism, wklejanie próbek produktów, itd.).




Co-paking wskazane jest outsoursować, gdy przedsiębiorstwo znajdzie się w jednej z następujących sytuacji: spodziewa się szczytu sprzedażowego, nie ma praktyki w co-pakingu, czy pragnie ograniczyć koszta. Co-paking warto zlecić firmie zewnętrznej w momencie, gdy firma ma tak zwane szczyty handlowe w ciągu roku. Może być to okres świąt Bożego Narodzenia, Walentynek lub np. ferie. Jest to okres nadzwyczaj pracowity i przedsiębiorstwa częstokroć nie są w stanie samodzielnie wykonać tylu zestawów promocyjnych, ilu wymaga rynek. Kolejną sytuacją jest brak praktyki w co-pakingu (oferta). Dobrze jest wówczas temat przekazać jednostce, która specjalizuje się w tej usłudze, posiada obeznanych pracowników, stosowne maszyny, konieczne certyfikaty, itp.

Obejrzyj