Efektywność przedsiębiorstwa a zarządzanie procesami biznesowymi

W przedsiębiorstwach regularnie rośnie zainteresowanie kierowaniem procesami biznesowymi , które m.in. z pomocą instrumentów informatycznych zapewniają zarządcom obserwowanie realizacji danego postępowania w celu podniesienia efektywności.


biznesmen w firmie
Autor: Martin Lang
Źródło: http://www.flickr.com
BPM można stosować we wszystkich procesach biznesowych, ale najczęściej używane jest przy wprowadzaniu systemów do kierowania wymianą dokumentów (workflow).


Zarządzanie procesami biznesowym w przedsiębiorstwach tyczy się wszelkich aspektów wybranego procesu, w tym też zasobów, jakie można spożytkować do jego realizacji, a jego zamierzeniem będzie podniesienie efektywności działania. Naturalnym następstwem tego będzie zainteresowanie systemami workflow a także konieczność opisania na ich potrzeby procesów zgodnie z zasadami BPM - kliknij. Systemy takie mają wykorzystanie w administracji, finansach a także w obsłudze klientów. W poniektórych branżach można z ich pomocą wspierać fabrykację – np. w wydawnictwach.


Procesem biznesowym mienimy kolejność realizowanych czynności, które mają na celu osiągnięcie zdefiniowanego efektu, np. zatrudnienie nowego pracownika w firmie. W ramach realizacji takiego postępowania wszystkie dane wejściowe (np. wymagania względem pracownika, opis stanowiska pracy, możliwe do zaoferowania widełki płacowe itp.) zostają przetwarzane w wynikające z celu procesu produkty wyjściowe (wpisanie nowiutkiego pracobiorcy na listę płac). Naturą każdego postępowania biznesowego będzie uformowanie wartości dodanej dzięki wyzyskaniu należytych technologii, przyrządów, erudycji a także umiejętności pracobiorców.

Obejrzyj