Od kilku dni większość polskich pracowników biur przeszło w tryb pracy zdalnej.
Jednak nie jest to nic nowego dla freelancerów, czy osób prowadzących własne małe biznesy. Również wiele światowych korporacji już wcześniej dopuszczało home office jako formę pracy swoich pracowników.

Jak zorganizować to dobrze, aby nasza efektywność nie spadła nagle, a praca nie przegrywała z porządkowaniem szafy, praniem, oglądaniem telewizji czy gotowaniem obiadu?

Zebraliśmy dla Was 5 punktów, dzięki którym wierzymy, że praca z domu stanie się łatwiejsza, a powrót po przerwie do biura nie będzie szokiem dla nas wszystkich.

 

Po #1 Znajdź miejsce do pracy

Wydawałby się, że organizacja home office w przestrzeniach naszych mieszkań nie będzie niczym trudnym, można przecież pracować z łóżka, kanapy czy kuchennego stołu. Otóż nie do końca.

Okazuje się, że najtrudniejsze w całym procesie jest jego rozpoczęcie, a pomóc nam może w tym wyznaczenie wygodnego miejsca w mieszkaniu (stół, osobny pokój, gabinet), gdzie wszystkie sprzęty, materiały, kartki i inne przedmioty będą razem i nie będzie konieczności szukania ich po całym domu. Dzięki temu szybko wypracujesz w sobie nawyk siadania do pracy i w następstwie realizowania zadań, które zostały Ci przydzielone.

 

Po #2 Zrób plan i ustal priorytety

Tu kłaniają się klasyczne umiejętności z zakresu zarządzania czasem. W pracy zwłaszcza zdalnej, tworzenie listy zadań oraz określanie priorytetów może okazać się kluczowe.
W innym przypadku prawie pewnym jest, że ulegniesz wszelkim otaczającym Cię rozpraszaczom. 
Dlatego też najlepiej każdy dzień pracy zakończyć stworzeniem planu na dzień następny.

A gdzie miejsce na elastyczność zapytacie. 
Mając ustalony plan i określone priorytety dużo łatwiej będzie Wam znaleźć przestrzeń dla nowego, nagłego i niemogącego poczekać zadania.

Plan działania będzie również dobry z punktu widzenia Waszego pracodawcy, który chcąc sprawdzić Waszą pracę będzie miał dość przejrzysty schemat i łatwiejszą możliwość weryfikacji efektów.

 

Po #3 Praca z domu to nadal praca – PAMIĘTAJ!

Czy to wygoda? Niewątpliwie, choćby dlatego że nie wymaga czasochłonnych dojazdów do biura, ale nie oznacza to, że cały dzień możesz chodzić w piżamie czy też gotować (chyba, że pracujesz
w branży gastronomicznej i ten czas poświęcasz na wymyślanie nowych przepisów).

Z pewnością w Twoim domu, lub najbliższym otoczeniu znajdą się osoby, które każdego dnia rano wstają, ubierają się i wychodzą do pracy. Idź w ich ślady. Ubranie nawet najwygodniejszych jeansów będzie lepsze niż cały dzień w szlafroku, dla kogo? Dla Twojej głowy.

Poza tym „wychodząc do pracy” nie zabieraj ze sobą sterty prania do prasowania, składników na obiad, czy też odkurzacza.

Praca to praca. Kropka.

 

Po #4 „Nie ma mnie w domu, jestem w pracy” - co z domownikami?

Niestety w całym home office może okazać się, że to właśnie domownicy będą jedną z największych przeszkód ku efektywnej pracy. Jak sobie z tym poradzić? Trzeba być bezlitosnym.
Najłatwiej będzie wyznaczyć godziny pracy, a jeśli Twój mąż/żona/ tata/ babcia etc. 
w międzyczasie przyjdzie i zechce zająć Ci głowę czymkolwiek innym powiedz po prostu „nie ma mnie w domu, jestem w pracy!”.
Pamiętaj, że jeśli nie zostanie zachowany balans między pracą, a życiem rodzinnym Twój dzień najprawdopodobniej będzie przypominał bezpłciowy ciąg z którego nic nie wynika, ani efekty,
ani odpoczynek.

 

Po #5 Ruch- cichy bohater

Pracując z domu musimy pamiętać o ruchu... no nie ma jakby innej opcji, bo w tym trybie ruszamy się dużo mniej. I nie chodzi tylko o to, że waga może po jakimś czasie pokazać liczbę,
której nikt z nas nie chciałby zobaczyć ale o kręgosłup. Dokładnie ten sam, który przydzielili nam w jednej sztuce przy powstaniu ;) Dlatego pamiętajcie o tym, aby może niekoniecznie w godzinach wyznaczonych na pracę ruszać się i ćwiczyć, ale również o tym, aby zapewnić sobie dobre krzesło do pracy.

 

 

🇵🇱 Od dziś większość naszych pracowników biura w Gliwicach oraz Krakowie do odołania pracuje z domu.

Jeśli macie jakieś pytania związane z zatrudnieniem, lub obecnymi ofertami pracy zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub za pośrednictwem maila!

Dbajcie o siebie i jeśli możecie #zostańciewdomu

 

🇺🇦 З сьогоднішнього дня частина наших співробітників в офісах в Глівіце та Кракові працюють з дому.

Якщо у вас є якісь питання, пов'язані з працевлаштуванням або актуальними вакансіями, зв’яжіться з нами по телефону або електронною поштою!

Дбайте про себе, і якщо ви зможете #залишітьсявдома

 

 

Pozostań w domu, unikaj ludzkich skupisk i dbaj o higienę, apelują do nas z każdej strony .

Idzie weekend, w który wyjątkowo będziemy zachęcać Was na spędzenie go w najbliższym gronie.

Jak zatem spędzić nadchodzące dwa dni?

Mamy na to kilka pomysłów!

Jeśli masz dzieci, zmień telewizor na gry planszowe, to będzie świetnie spędzony czas!
Malujcie! Tworzenie małych dzieł sztuki świetnie pobudza kreatywność maluchów i rozwija ich wyobraźnię.

Nie tajemnicą jest, że wszystkie instytucje kulturalne są zamknięte, ale niech to Was nie ogranicza. Zróbcie domowy teatrzyk, a tworząc własny scenariusz i scenografię spędzicie intensywnie cały dzień. Nie macie dzieci, a perspektywa spędzenia czasu w czterech ścianach własnego domu przyprawia Was o dreszcze? Nie musi być tak źle.

Z pewnością na półce czeka na Was już od dawna książka do przeczytania, a w mailu zalegają informacje o internetowym kursie pogłębiającym wiedzę na temat Twojego hobby. W każdym domu jest też magiczna szuflada na szpargały, które nigdy nie mają swojego czasu – to świetna okazja aby i w takie miejsce wprowadzić swoje porządki.

 To jak?
Mam nadzieję, że choć trochę Wam pomogliśmy :) 

 

 

Jak aplikować?

Aby przesłać swoje CV, użyj formularza rekrutacyjnego.

Infolinia rekrutacyjna:

  +48 32 441 91 50