Wielu z nas pracuje w systemie zmianowym. W praktyce oznacza to, że pracę wykonujemy o różnej porze dnia i nocy. Czy ma to wpływ na nasz organizm?
Ma i to bardzo duży. Mimo to nasze ciało ma zdolności adaptacyjne i po czasie jest w się w stanie zaadoptować do nowej sytuacji, ale dla jednych może to być proces łatwy, dla innych wymagający czasu. Zaobserwowano, że nocna praca wpływa na zwiększenie ciśnienia krwi w organizmie. Dodatkowo, badania wykazały, że osoby pracujące w nocy, śpiące w dzień miały naruszona regulację glukozy w organizmie, a to może zwiększyć ryzyko pojawienia się cukrzycy typu II
i doprowadzić do otyłości w dłuższej perspektywie.

 

W całym procesie bardzo ważną rolę odgrywa odżywianie.

Zatem jak jeść i przystosować się aby zmniejszyć negatywne skutki takiego trybu życia?

  • należy spożywać posiłki tak samo jak w ciągu dnia, czyli mniej więcej co 3-4 godziny, a ostatni posiłek powinien być zjedzony nie później niż godzinę przed snem.

  • unikaj produktów ciężkich, gdy macie nocną zmianę,

  • białko zwierzęce (mięso i ryby) najlepiej spożywać w ciągu dnia, ponieważ w nocy spowalnia trawienie,

  • absolutnie nie można rezygnować z posiłków w nocy.

 

Jednak pamiętajcie jeszcze o jednym, w utrzymaniu formy i zdrowia ważna jest również aktywność fizyczna. Regularny ruch, zdrowa dieta i zachowanie życiowego balansu to najlepsze rozwiązanie na zachowanie zdrowego ciała.

 


Jak aplikować?

Aby przesłać swoje CV, użyj formularza rekrutacyjnego.

Infolinia rekrutacyjna:

  +48 32 441 91 50